wtorek, 17 stycznia 2017

Niezwykłe ciecze...


Kolejne eksperymenty za nami.

12 stycznia odbyły się zajęcia, które były prowadzone przez panią Agnieszkę Janosz. Tym razem mali badacze z Koła Naukowców odkrywali niezwykłe właściwości wody. Wspólnie wykonaliśmy wiele doświadczeń.


1. Na zajęciach badaliśmy Co to  jest napięcie powierzchniowe? Żeby to zbadać wykonaliśmy doświadczenie: "Czy igła potrafi pływać?"


                            
Przy tym doświadczeniu konieczne jest zachowanie precyzji i koncentracja.

                                  
 Nam się udało! Igła unosiła się na powierzchni wody i nie zatonęła.

                     

                      
Całe doświadczenie dokładnie opisaliśmy i sformułowaliśmy wniosek. 

2. Drugie doświadczenie miało na celu pokazanie, co to jest napięcie powierzchniowe i co je osłabia. Do eksperymentu potrzebne nam było mleko, kreda, mydło w płynie i.....nasze palce....

                        
                        
                        

                        

                        

3. Przy następnym doświadczeniu postanowiliśmy sięgnąć do chemicznej spiżarni, by wyczarować prawdziwe magiczny eksperyment przy użyciu zwykłego atramentu.

                     
                     
Dodaliśmy kilka kropel atramentu do szklanki z zimną i ciepłą wodą.

                     
W ciepłej wodzie atrament znika

                     
Teraz czas na czary, do bezbarwnego roztworu dodaliśmy kilka kropli octu i ciecz od razu odzyskuje kolor ciemnego granatu.

4. Kolejny eksperyment polegał na zrobieniu " Lampy Lava".
Wystarczy tylko olej, barwniki, tabletka musująca i mamy gotowe efektowne doświadczenie, które oczaruje wszystkich.

                       

                       
                       
                        
                        
                        
                        
Eksperyment jest wręcz hipnotyzujący, bo na poruszające się w górę i w dół kolorowe bąbelki można patrzeć bez końca. 

                         

5. Kolejne widowiskowe doświadczenie, które wykonaliśmy na zajęciach to:
 " Chemiczne jojo". 

Najpierw wlaliśmy ocet do szklanek i dodaliśmy barwniki

                       
                       
                       
Do dzbanka wsypaliśmy sodę i dolaliśmy oleju.

                       
Teraz nabieramy barwnik strzykawką i stopniowo wkrapiamy go do dzbanka, obserwując co się dzieje.
                           
                           
                            
                           
                            
                            
Uczniowie byli pod wrażeniem i co chwilę wkraplali nowe krople, obserwując kolejne reakcje chemiczne...

6. Na zajęciach nie zabrakło również łamigłówek, krzyżówek i zadań matematycznych rozwijających spostrzegawczość, precyzję i umiejętność logicznego myślenia.

                     

                     
                     
                     
                     

Zapraszamy na kolejne zajęcia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz